Oszustwo na znajomego. Straciła prawie 2 tysiące złotych
Przebieg zdarzenia
Do parczewskiej komendy zgłosiła się 49-latka, która w godzinach popołudniowych otrzymała wiadomość na komunikatorze rzekomo od swojej znajomej. Prośba dotyczyła opłacenia prezentu dla męża przy użyciu kodu BLIK. Pokrzywdzona wygenerowała i przesłała kod, a po chwili dowiedziała się, że transakcja nie została zrealizowana i trzeba wygenerować kolejny kod.
Próby kontaktu z właścicielką konta były utrudnione, a później rozmowa została zablokowana. Kilka chwil później prawdziwa właścicielka skontaktowała się z 49-latką i poinformowała, że ktoś włamał się na jej konto, jednak wtedy było już za późno.
Poszkodowana skontaktowała się z bankiem, ale nie zdążyła zablokować środków. Straciła prawie 2 tysiące złotych i zgłosiła sprawę miejscowym kryminalnym, którzy prowadzą czynności mające na celu ustalenie i zatrzymanie sprawców.
Zalecenia policji
- Zanim przekażesz dane lub wygenerujesz kod BLIK zweryfikuj rozmówcę telefonicznie.
- Uważaj na nietypowe lub pilne prośby o pieniądze przesyłane przez komunikatory i media społecznościowe.
- Podczas zakupów i sprzedaży internetowej sprawdzaj opinie i wiarygodność sprzedawców.
- Zgłaszaj podejrzane sytuacje i linki do CERT Polska.
- Jeśli masz wątpliwości, poproś o radę bliskich i nie podejmuj pochopnych decyzji.
Apelujemy o ostrożność i weryfikowanie próśb o pożyczkę lub przekazanie pieniędzy - KPP Parczew
źródło informacji: Ewelina Semeniuk / policja.pl





