Szybsze połączenia, wydłużone kursowanie i nowe trasy po korekcie rozkładu jazdy
Od września pociąg Pendolino na trasie Warszawa Centralna – Szczecin Główny osiągnie rekordowy czas przejazdu 4 godziny i 12 minut. Na odcinku Warszawa – Łódź Fabryczna utrzymane zostaną szybkie kursy „sprinterów”: IC Esperanto i IC Prząśniczka, które pokonują trasę w 65 minut.
Wydłużono również kursowanie wybranych pociągów sezonowych. IC Gałczyński z Warszawy do Świnoujścia oraz IC Merkury z Wrocławia do tego nadmorskiego kurortu będą kursować do 5 października. Do 28 września funkcjonować będzie także połączenie EIC Jantar z Warszawy na Hel, kursujące we wrześniowe weekendy. Przedłużono również terminy kursów Express Intercity Warszawa – Gdynia.
Dojazd na Mazury zapewni pociąg IC Hańcza z Krakowa do litewskiej Mockavy, którego część składu będzie wciąż docierać bezpośrednio do Giżycka. Z kolei dla turystów wybierających góry codziennie kursować będzie IC Malinowski na trasie Kraków – Krynica-Zdrój.
Zmiany obejmą także połączenia cieszące się dużym zainteresowaniem. IC Lazur relacji Gdynia – Łódź oraz IC Zamenhof na trasie Białystok – Warszawa Zachodnia będą kursować codziennie. Po zakończeniu prac modernizacyjnych przywrócono pełne kursy pociągów IC Hetman, IC Kasztelan i IC Górski z Hrubieszowa.
Od 1 października pojawią się cztery nowe szybkie połączenia między Krakowem a Bielskiem-Białą, z czasem przejazdu najkrótszego kursu wynoszącym 74 minuty. Dodatkowo uruchomione zostanie nowe połączenie IC Pojezierze na trasie Olsztyn – Poznań.
Korekta rozkładu uwzględnia także prace torowe. Część pociągów będzie kierowana trasami okrężnymi lub z wydłużonym czasem przejazdu, m.in. na trasach Szczecin – Olsztyn, Kraków – Warszawa oraz Warszawa – Wrocław. Na niektórych odcinkach, jak Lębork – Słupsk czy Tarnów – Jasło, wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa.
W okresie obowiązywania rocznego rozkładu jazdy pociągów edycji 2024/2025 zarządca infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe przewidział jeszcze dwie korekty związane m.in. z pracami remontowymi na liniach kolejowych. Kolejna zmiana zaplanowana jest na 31 sierpnia 2025 r., a następna na 26 października 2025 r.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację między dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. Pociągi PKP Intercity przewiozły w ub.r. 78,5 mln pasażerów, czyli o 15 proc. więcej niż rok wcześniej i 33 proc. więcej niż w roku 2022.
Firma oferuje podróże czterema kategoriami pociągów. Twoje Linie Kolejowe (TLK) i InterCity (IC) to połączenia ekonomiczne, zaś Express InterCity (EIC) i obsługiwane pojazdami Pendolino Express InterCity Premium (EIP) - połączenia ekspresowe.
Szacunki przewoźnika zakładają, że w tym roku zwiększy się liczba przewiezionych pasażerów do 88 mln, a w 2030 roku - do 110 mln. (PAP)
pif/ mmu/
